L'origen de la Via Verda es basa en l'aprofitament de l'antic traçat del ferrocarril que unia Tortosa amb la Puebla de Híjar (població aragonesa de la Val de Zafán) amb un recorregut de 110 km. Les obres del ferrocarril es van iniciar el 1882, però diverses dificultats van retardar-ne el funcionament complet durant 60 anys. Va transportar viatgers i mercaderies fins al mes de setembre de 1973, on el enfonsament d'un tunel va precipitar el seu tancament. L'itinerari recuperat s'ha adequat a la circulació de bicicletes amb l'asfaltat del sòl, la senyalització, la il·luminació dels túnels i la instal·lació de proteccions.
A mes el tram entre Tortosa i l'estacio de Benifallet tambe forme part del GR-99 o cami de l'Ebre un traçat de 1280 km que transcorre paral·lel al riu desde Fontibres a Cantabria fins Riumar al delta.
A mes el tram entre Tortosa i l'estacio de Benifallet tambe forme part del GR-99 o cami de l'Ebre un traçat de 1280 km que transcorre paral·lel al riu desde Fontibres a Cantabria fins Riumar al delta.
El inici de la via verda es una mica desconcertant, a l'altra banda encara estan esteses les antigues vies i la linia electrifica
Pase per davant del centre d'informacio del Parc Natural dels Ports i, despres de creuar la carretera que va a Alfara de Carles i un pont, torne a l'antic traçat
Poc despres es creua la carretera per baix d'un pont al Barranc de la Conca i es continua uns metres pel seu costat
Abans d'arribar a Xerta el curs de la Via Verda ha estat tallat per la circumval·lació de la carretera C-12. Hi ha que creuar per baix d'un pont la carretera i arribar a l'area de lleure de les moreres
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.